Ασκήσεις για την κροταφογναθική διάρθρωση και τους μασητήριους μύες

  1. Άφησε τον εαυτό σου ελεύθερο (χαλάρωσε) και ρίξε χαμηλά τους ώμους.
  2. Άφησε τον εαυτό σου ελεύθερο και πρόφερε τον ήχο ΕΜ!!! φροντίζοντας να μην εφάπτονται τα δόντια.
  3. Κάνε jogging, δηλαδή άρχισε να κινείς το σαγόνι σου πάνω κάτω με ελαφρές κινήσεις και το ίδο αριστερά δεξιά χωρίς να εφάπτονται τα δόντια.
  4. Άνοιξε και κλείσε το στόμα. Φέρε το σαγόνι σου όσο πιο μπροστά μπορείς και μετά προς τα πίσω. Επανέλαβε τις ίδιες κινήσεις αριστερά δεξιά.
  5. Επανέλαβε τις ίδιες κινήσεις με το 4 αλλά κάνοντας αντίσταση με το χέρι σου δηλαδή με κλειστή τη γροθιά εφαρμοσμένη στη βάση του σαγονιού άνοιξε το στόμα με τον αντίχειρα εφαρμοσμένο μπροστά στο σαγόνι κατά την κίνηση της γνάθου αριστερά δεξιά. Στο τελικό σημείο κάθε ασκήσεως κράτα το σαγόνι σου στη θέση αυτή για δευτερόλεπτα.
  6. Άνοιξε το στόμα και βάλε τις άκρες των δακτύλων στην κοπτική επιφάνεια των μπροστινών δοντιών. Πίεσε τα δάκτυλα προς τα κάτω και συγχρόνως προσπάθησε να κλείσεις το στόμα, κρατώντας αντίσταση με τα δάκτυλα. Συνέχισε την προσπάθεια για μερικά δευτερόλεπτα.
  7. Άνοιξε το στόμα πιο πολύ. Μετά τέντωσέ το περισσότερο με το να σπρώχνεις τα δάκτυλά σου που είναι τοποθετημένα στα μπροστινά δόντια πάνω και κάτω αντίστοιχα.
  8. Έλεγξε στον καθρέφτη αν η κάτω γνάθος όταν ανοίγεις το στόμα σου κινείται κατακόρυφα χωρίς δηλαδή να αποκλίνει δεξιά αριστερά. Κάνε τον ίδιο έλεγχο όταν κινείς τη γνάθο προς τα εμπρός.

Προσπάθησε να αποφεύγεις κινήσεις οι οποίες προκαλούν ήχο από την κροταφογναθική διάρθρωση (clicking)

Κάθε άσκηση από τις παραπάνω πρέπει να γίνεται 10 φορές την ημέρα και όλο το πρόγραμμα 2 φορές την ημέρα εκτός αν ο γιατρός σας έχει υποδείξει διαφορετικά.

Να αποφεύγεις τις ασκήσεις που προκαλούν πόνο. Τελειώνοντας τις ασκήσεις αν έχεις χρόνο ξεκουράσου ανάσκελα 5-25 λεπτά.
Χαλάρωσε και άφησε τη γνάθο σου ελεύθερη τονίζοντας τον ήχο ΕΜ!!!

© 2014 Anna Levi. All rights reserved.